نیروی دریایی ارتش ایران علی رغم تحریم‌ها توانمندی خود را به دنیا ثابت کرده است


نیروی دریایی ارتش ایران علی رغم تحریم‌ها توانمندی خود را به دنیا ثابت کرده است

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی، هجران رستم‌زاده فرمانده نیروی دریایی آذربایجان همزمان با اعزام اولین ناوگروه کشورمان به جمهوری آذربایجان، ضمن دیدار با فرمانده ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران، از بخش‌های مختلف ناوشکن دماوند بازدید کرد و توانمندی نیروی دریایی راهبردی ارتش در خصوص ساخت شناورهای رزمی و حضور در آبهای آزاد را تحسین برانگیز دانست. 
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام تحریم‌های وارده بر ایران، توانمندی خود را به دنیا ثابت کرده است، اظهار کرد: ملت‌های ایران و آذربایجان با هم متحد و یک دل هستند و ما امروز بسیار خرسندیم که میزبان اولین ناوگروه ارتش ایران در بندر باکو هستیم.
 
 رستم هجران زاده در ادامه با تاکید بر لزوم رفت و آمد ناوگروه‌های دو کشور ایران و آذربایجان به بنادر یکدیگر، گفت: در آینده شاهد حضور ناوگروههای آذربایجان در ایران نیز خواهیم بود.

اسرائیل به دنبال عقیم کردن نسل کشورهای جهان سوم است


اسرائیل به دنبال عقیم کردن نسل کشورهای جهان سوم استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، ظهر امروز (جمعه)  در دیدار با سردار غلامرضا جلالی،  رئیس سازمان پدافند غیرعامل که با همراهی جمعی از معاونان این سازمان در بیت این استاد حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: پدافند غیرعامل منحصر به مباحث نظامی و عمرانی نیست و هر فرد و نهادی در جامعه باید به اصل پدافند غیرعامل توجه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه قرآن به بشر دستور می‌دهد خود و اهلش را از آتش جهنم حفظ کند، اظهار کرد: ظاهر آیه تاکید دارد مراقب باشید گرفتار آتش جهنم نشوید اما باطن پیام آیه این است که انسان قبل از اینکه گرفتار مسئله یا حادثه ای شود، پیشگیری کند.
 
رئیس "مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)" با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل گستره وسیعی دارد، گفت: مجموعه پدافند غیرعامل باید با اندیشه ای روشن، برای خودش به برنامه ریزی بپردازد.
 
فاضل لنکرانی با بیان اینکه آینده اندیشی یکی از شاخصه های اصلی پدافند غیرعامل است، گفت: امروز علاوه بر مباحث نظامی باید در مباحثی نظیر امنیت غذایی نیز تدبیر کرد.
 
وی با اشاره به اینکه گفته می شود اسرائیل به دنبال عقیم کردن نسل های کشورهای جهان سوم است، گفت: این مسئله خیلی مهم است و مسئولان وزارت بهداشت باید به مباحث پدافند غیرعامل توجه داشته باشند؛ اگر در دارو یا غذاهای وارداتی موادی باشد که نسل را ضعیف و عقیم کند و چند دهه بعد متوجه این مسئله شویم، خسارت سنگینی متوجه کشور شده است.
 
این عضو جامعه مدرسین بر لزوم توجه به موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: توجه به این موضوع در زمان مناسبی آغاز شد و اهتمام رهبری به این مجموعه نشان دهنده نگاه عمیق و تاثیرگذار ایشان درباره آینده کشور است.
 
فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه اگر به موضوع پدافند غیرعامل اهمیت دهیم دین و دنیای خود را حفظ کرده‌ایم، گفت: مجموعه گزاره های دینی ما مملو از تاکید بر پدافند غیرعامل است.
 
وی تصریح کرد: توصیه های دین به مصون سازی انسان در ابعاد مادی و معنوی نشان از اهمیت به پیشگیری و پدافند غیرعامل دارد.

غرش اقتدار "جنگنده‌های نهاجا" در رزمایش "فدائیان حریم ولایت" + تصاویر


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمایش سه روزه فدائیان حریم ولایت اخیرا به پایان رسید و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت. 

این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپادها در منطقه عمومی اصفهان به مدت سه روز برگزار شد. 

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه روز رزمایش مانور عملیاتی بر مناطق از پیش تعیین شده و از بین بردن اهداف را تمرین کردند و بمب های هوشمند را علیه مواضع دشمن فرضی  به کار بردند. 

غرش اقتدار جنگنده های نهاجا در رزمایش فدائیان حریم ولایت/بمب های هوشمند و موشک های هدایت شونده مواضع دشمن را نابود کردند  + تصاویر


طبق گفته امیر سرتیپ "علیرضا برخور" جانشین فرمانده نهاجا عملیات‌های این رزمایش توسط هیأت‌هایی که از ستادهای بالاتر به منطقه رزمایش آمده‌اند، ارزیابی شد.

با توجه به اینکه این یک رزمایش هوایی بود، تمام کشور در پوشش این رزمایش قرار می‌گیرد و اولین اقدامی عملیات شناسایی منطقه توسط هواپیماهای شناسایی،‌ پهپادهای ارتش صورت گرفته است.

در این رزمایش هواپیماهای جنگنده  "سوخو 24 " با شعاع و برد عملیاتی بلند، "اف 4" ، "اف 5" ، "میگ 29" ، " اف 14"، "صاعقه"، "هواپیمای سوخت رسان بوئینگ 707 "و 747" انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای "سی 130" ،  حضور داشتند.   

غرش اقتدار جنگنده های نهاجا در رزمایش فدائیان حریم ولایت/بمب های هوشمند و موشک های هدایت شونده مواضع دشمن را نابود کردند  + تصاویر

غرش اقتدار جنگنده های نهاجا در رزمایش فدائیان حریم ولایت/بمب های هوشمند و موشک های هدایت شونده مواضع دشمن را نابود کردند  + تصاویر


تمرین عملیات موج بلند جنگنده ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راکت ها در عملیات هوا به زمین و موشک های هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با استفاده از تصاویر هوایی، پرنده های با سرنشین و بدون سرنشین، گشت هوایی هواپیماهای رهگیر، به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است. 

در این رزمایش تسلیحات طراحی و قطعات بهینه شده در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.
 
انجام تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب با استفاده از بمب های هوشمند، سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخش های مهم این مرحله از رزمایش بود.

غرش اقتدار جنگنده های نهاجا در رزمایش فدائیان حریم ولایت/بمب های هوشمند و موشک های هدایت شونده مواضع دشمن را نابود کردند  + تصاویر

 
هواپیماهای "ترابری C130 " در ارتفاع متوسط 18 هزار پایی، شناسایی و عکسبرداری RF4 به همراه پرنده‌های بدون سرنشین ، تیراندازی هوا به زمین شبانه توسط جنگنده های تامکت از دیگر محورهای عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت بود که با موفقیت انجام شد.  

همچنین جنگنده‌های "اف 14 " و "میگ 29 " با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعه نبرد را با موفقیت تمرین کردند. 

در آخرین روز رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 6، یک فروند جنگنده "میگ 29 " طی عملیات رهگیری هوایی اقدام به شناسایی یک فروند "پهپاد کرّار" کرد و با شلیک یک موشک هوا به هوا آن را منهدم کرد. همچنین جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو٢٤ اهداف مورد نظر را با موشک های بهینه سازی شده و نقطه زن " Kh-29 " و" Kh-25 "  کردند.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام رزمایش فدائیان حریم ولایت بار دیگر قدرت دفاع از حریم هوایی کشور را به نمایش گذاشت. پیام این رزمایش اقتدار نهاجا است؛ همانگونه که در عملیات "کمان 99 " دوران دفاع مقدس غرش جنگنده های نیروی هوایی ارتش دشمن بعثی  را زمینگیر کرد. 

جزئیات نشست‌های محرمانه ریاض علیه مصر


این منابع گفتند مقامات سیاسی و امنیتی سعودی، قطر و امارات به صورت مستمر در پایتخت عربستان برای بررسی آنچه تغییرات در مواضع رهبران مصر خوانده‌اند که از نظر آنها به سیاست‌های این حکومت‌های حامی تروریسم علیه ملت‌های سوریه، عراق، یمن و لیبی ضربه می‌زند، به نشست‌های خود ادامه می‌دهند.
 
به گفته این منابع، یک مقام بلندپایه رژیم وهابی سعودی به شدت از رهبران امارات به سبب رقابت با پادشاهی رژیم تروریستی سعودی در صحنه مصر انتقاد کرده و از امارات خواسته است طرح‌های خود برای جلب دوستی رهبران مصر را متوقف کرده و موضع واضح و سیاست شفافی در تعامل با قاهره در پیش گیرد، با توجه به اینکه هدف ابوظبی و ریاض یکی بوده و آن مهار تصمیم‌گیری مصری به اشکال مختلف و مصادره نقش قاهره است.
 
این منابع افزود دوحه تماس‌هایی با آنکارا برقرار کرده تا آن را در جریان این نشست‌های محرمانه ضد مصری قرار دهد، شیخ‌نشین قطر همچنین شیوخ اخوان المسلمین را از محتوای نشست‌های سری ریاض مطلع کرده است.
 
به گفته این منابع، شرکت کنندگان در نشست‌های سری ریاض با هماهنگی ترکیه و جماعت اخوان المسلمین در آستانه اتخاذ تصمیماتی علیه مصر هستند از جمله این تصمیمات، اعمال فشارهای اقتصادی و تشدید عملیات تروریستی در مصر از طریق افزایش حمایت از گروه‌های تروریستی مورد حمایت سعودی، آنکارا و دوحه است، این منابع همچنین از طرح جهنمی هدفمندی خبر دادند که این رژیم‌های عربی با هماهنگی اخوان المسلمین علیه مصر اجرا می‌کنند که انجام انفجارهای تروریستی در شهرهای مصر از آن جمله است.
 
این منابع افزود ماشین رسانه‌های رژیم‌های عربی از جمله سعودی شروع به انتشار شایعات و اخبار ساختگی برای فلج کردن بخش گردشگری و ایجاد هرج و مرج و آشوب در مصر از طریق همکاری با غربی‌ها کرده است.